Valitsus ja valitsuskoalitsioon peavad selgitama Rail Balticu rahastamise plane
Ainult kaks päeva pärast riikidevahelise lepingu allkirjastamist Tallinnas tegi Rail Balticu ühisettevõtte RB Rail AS tegevjuht Baiba Rubesa avalduse: LINK
et peale 2020. aastat võib Euroopa Liidu (EL) toetus Rail Balticu projektile väheneda tulenevalt pingelisest geopoliitilisest olukorrast seoses Brexiti, pagulaskriisi ning julgeolekuolukorraga.
Brexiti referendum leidis aset 2016. aasta juunis, pagulaskriisis ja julgeolekuolukorras ei ole samuti kahe päeva jooksul toimunud drastilisi arenguid.
Küsime, kas Baiba Rubesa avaldus on vastutustundetult ebaprofessionaalne või on see osa kommunikatsiooniplaanist, mille kohaselt soovitakse Balti riikide kodanikke valmistada ette tõsiasjaks, et Rail Balticu valmimise eest tuleb Eesti, Läti ja Leedu maksumaksjatel hakata suures osas ise maksma. Varem on meil alati väidetud, et EL rahastab Rail Balticu ehitamist 80-85%.
Rail Balticu 5 miljardilist esialgset maksumust arvestades oli juba varem selge, et praeguses tempos võtab EL-lt avalikkusele lubatud üle 4-miljardilise toetuse saamine aega vähemalt 30 aastat. Balti riikide proportsionaalne osa Euroopa ühendamise rahastus on lihtsalt nii väike.
Priit Humal
503 7227
Karli Lambot
50 16 571
101 ja 151 kirja sõbrad